fbpx

מה להכין לפני ה-BLACK FRIDAY 

יש ביקוש גדול בימים האלה – זה קורה באופן טבעי.

הרבה ממליצים להקדים את המבצע כמה שיותר. היתרון היחיד שאני רואה בזה הוא שהתחרות נמוכה יחסית לבלאק פריידי עצמו.

אבל אם כולם כבר עושים את זה, מה בעצם היתרון?

ביקוש קשה לייצר; אפשר בעיקר לקצור אותו בזמן הנכון.

לכן לדעתי רוב המאמצים צריכים להיות מרוכזים בימים עצמם – מחמישי עד שני.

הנה הרשימה של כל הדברים שאני מתכנן לבדוק ולהכין לקראת הבלאק פריידי הקרוב:

הכנסה בחנות לפי ימים:

קודם כל, אני בודק כמה אחוז מכלל ההכנסה של אותם ימים, תפס כל יום בשנה שעברה.

כך אני יכול לתכנן את התקציב היומי שלי.

לדוגמה: אם יום שני היה 70% מיום שישי,

אז מתוך ההוצאה של יום שישי, אגזור כמה כדאי לי להוציא ביום שני.

הכנסה בחנות לפי שעות:

לאחר מכן, אני מוציא את הנתונים לפי שעות רק ליום שישי וליום שני.

המטרה היא לזהות את שעות הפיק של כל יום ולהשקיע בהן יותר.

בדרך כלל ביום שישי הפיק מגיע בתחילת היום,

וביום שני – בסוף היום, כשאנשים מחכים לרגע האחרון.

לכן חלוקת התקציב בין השעות תיראה שונה בכל אחד מהימים.

הפיק בשישי ברוב החנויות שהסתכלתי הוא בשעות הבוקר
ביום שני הוא לקראת הערב

שעות שליחת האימיילים וה-SMS לשנה הנוכחית:

אני מתעדכן בזמן אמת בהכנסות של אותם ימים כדי לחשב את ה-ROAS הכללי שלי ולהבין אם יש מקום להגביר תקציב.

אבל חשוב לזהות מאיפה מגיעה העלייה בהכנסה.

אם שלחתי אימייל או סמס ואני רואה פיק, אני לא רץ להעלות תקציב מיד – אלא מחכה לראות אם נרשמת עלייה ישירה מהפלטפורמות עצמן.

המוצרים הכי נמכרים באותם ימים:

אני בודק את התנהגות המשתמשים משנה שעברה:

א) האם היא שונה משאר ימות השנה?

ב) האם יש מוצר אחד או שניים שנמכרו משמעותית יותר מאחרים, כך שכדאי להתמקד בהם השנה?

לכל ההכנות האלה מתלווה גם תוכנית פעולה לקריאייטיב ולבניית הקמפיינים.

בימים הקרובים אשתף הרחבה על שניהם.

בהצלחה
דור