fbpx

איך לטרגט חכם יותר באמצעות ה-API של פייסבוק מבלי לדעת קוד

מיום ליום הפרסום בפייסבוק הופך לתחרותי יותר ויותר, מפרסמים נהיים טובים ומשוכללים יותר ובנוסף השחקנים הגדולים נכנסים לאט לאט לפרסום דיגיטלי עם תקציבים גדולים יותר.

לכן כל אחד מאיתנו צריך למצוא את היתרון היחסי שיש לו לתרום בשוק התחרותי של הפרסום הממומן בפייסבוק.

בפוסט הבא אני הולך לתאר איך למצוא את היתרון היחסי שלכם, ואיך ניתן בעזרת ה-API של פייסבוק להגיע ל1000+ תחומי עניין נוספים ממה שה-Ads manager מציע בטירגוט הרגיל.

בנוסף אתם תגלו איך להגיע לקהל היעד שעד היום התקשתם למצוא את תחומי העניין שלו בעזרת תחום עניין אחד בלבד.

לפני שנצלול, נסביר תחילה מזה בכלל ה-API של פייסבוק בצורה כללית בלי לרדת לפרטים עמוקים.

 

מזה ה-API של פייסבוק

תדמינו שפלטפורמת הפרסום של פייסבוק היא הדלת הקידמית של כל מערכת הפרסום, שאותה אתם רואים ומבצעים דרכה את הפעולות הפשוטות שיש לה להציע.

אם תכנסו דרך הדלת האחורית של מערכת הפרסום אתם תגלו את ה-API של פייסבוק, באמצעות גישה לדלת הזו נוכל לבצע פעולות מסויימות שלא זמינות במערכת הרגילה, ולא כולם מכירים את היכולות שקיימות.

 

שלב ראשון: איך ליצור אפליקציה בפייסבוק (Facebook app)

השלב הראשון שאותו תצטרכו לעשות הוא ליצור אפליקציה בפייסבוק, נשמע מלחיץ אבל אל תדאגו זה לא באמת אפליקציה לפלאפון שלכם כמו שאתם חושבים, תרגום מאנגלית מהמילה – Application.

תלחצו על "Add a New App"

תתנו לה שם ותלחצו "Create App ID".

לאחר שלחצתם יופיע לכם המסך הבא:

בשלב הנוכחי אנחנו נבחר באופציה הראשונה של "Implement Marketing API".

*האופציה השנייה היא לשלב מתקדם יותר בו אתם תוכלו לקבל תובנות חכמות יותר על הקמפיינים שלכם שאתם לא מקבלים ב-Ads manager הרגיל.

נעבור לשלב השני

 

שלב שני: איך ליצור ססמת גישה (Request an access token)

בשלב השני תצטרכו ליצור ססמת גישה ל-API, לכל אפליקציה יש Token משלה שאותו תוכלו להוציא מהעמוד הזה.

תחילה תצטרכו לבחור באפליקציה אותה יצרתם. לאחר מכן תצטרכו ללחוץ על "User or Page" ותבחרו באופציה של "App Token".

עכשיו הופיע לכם שורת המספרים והאותיות שהיא בעצם מייצגת את ה-Token שלכם שאותו נטמיע בשלב הבא בו ניגש ל-API של פייסבוק.

 

שלב שלישי: איך להשתמש בפונקציית ה-תחומי עניין (adinterest)

הגענו לשלב השלישי, בו תוכלו לגשת לדלת האחורית של פייסבוק באמצעות הקריאת API.
ישנם מספר שימושים שניתן לעשות באמצעות ה-API כמו שינויי תקציב, העלאת קמפיינים, אופטימיזציה וכו.
השימוש הראשון שנתאר הוא הוצאת תחומי עניין לפי מילת חיפוש מסויימת שהגדרנו מראש.

אם קהל היעד כבר מוכר לכם, שווה להכין רשימת מילות מפתח מראש שתשמש אתכם במהלך הפעלת ה-API.

במידה וקהל היעד פחות מוכר לכם, ואתם חסרי רעיונות למילות מפתח בתחום שאתם מחפשים ניתן גם באמצעות מילה אחת בלבד להגיע לקהל מטורגט ורלוונטי עבור הקמפיין שלכם.

הלינק הבא ישמש אתכם בהוצאת התחומי עניין הרלוונטיים עבורכם:

https://graph.facebook.com/search?type=adinterest&q=[Marketing]&limit=10000&locale=en_US&access_token=your-access-token

 

החלק של ה-type מגדיר את סוג התוצאה שאותה נקבל, במקרה הנוכחי הגדרנו adinterest ולכן כל מילה שנכניס ל-query תתן לנו את כל התחומי עניין שקשורים לאותה מילה מפתח.

 

במקרה שלנו קהל היעד יחסית זר עבורנו, אני עדיין לא יודע איפה הנוכחות האינטרנטית שלו, אני רק יודע שהוא מגיע מעולם המתכנתים, לכן אני אקח מילה יחסית כללית מהעולם הזה ומשם אני אצלול פנימה.

המילה הראשונה שבחרתי להשתמש בה היא "Database", מילת מפתח שלדעתי תפתח אותי לעוד רשימה ארוכה של מושגים מעולם התכנות.

לאחר שהעתקתי את הקישור שצורף לשורת היו אר אל, זוהי התוצאה שקיבלתי:

עכשיו אחרי שהתגלתה בפניי רשימה ארוכה של מושגים שקשורים באופן ישיר למילה Database אני יכול להתחיל לבנות את קהל היעד שלי

 

*טיפ #1: קריאת הדוקומנטציה של ה-API

תקראו את הדוקומנטציה של ה-API ותראו שבאמצעות הוספה של "&fields=name" תוכלו לקבל רק את שם תחום העניין בלי כל שאר המידע, זה יעזור לכם בשלב מתקדם יותר אם תרצו להעתיק את תחומי העניין שקיבלתם לפלטפורמת הפרסום של פייסבוק ולבנות את הקהל שלכם.



שלב רביעי: איך להשתמש בפונקציית ההצעות של תחומי העניין (adinterestsuggestions)

גם כאשר אנחנו עושים מחקר קהל יעד מקדים, וגם אם אנחנו חושבים שאין מילת מפתח (תחום עניין) שלא כיסינו, כניראה שמידי פעם פייסבוק תציע לנו עוד תחום עניין שלא חשבנו עליו או שלא ידענו שהוא קיים.

מזל שפייסבוק קיימת 😉

אבל, פייסבוק תציע לנו רק 25 תחומי עניין נוספים לתחום עניין שרשמנו ולפעמים זה לא יספיק לנו, לפעמים הטירגוט שלנו עדיין יהיה רחוק ממה שציפינו שהוא יהיה.

במקרה זה ניתן להוסיף את פונקציית ה- Ad Interest Suggestions לשורת קריאת ה-API שלנו ונוכל לקבל רשימה ארוכה של תחומי עניין שקשורים למילת המפתח הראשונה שהזנו.

חשוב להגיד שלא תמיד תקבלו תוצאות לתחומי עניין נוספים אבל תמיד שווה לנסות, כי אם כן תקבלו יתגלו בפניכם מספר רב של תחומי עניין שיעזרו לכם בטירגוט קהל היעד שלכם.

תעתיקו את הלינק הבא לשורת ה- URL שלכם:

https://graph.facebook.com/search?type=adinterestsuggestion&interest_list=["Database"]&limit=10000&locale=en_US&access_token=Your-Access-Token

 

התוצאה שתקבלו היא כל תחומי הענין שפייסבוק חושבת שקשורה למילת מפתח המרכזית שלכם כהצעות נוספות.

חשוב לזכור שהמילת מפתח שלכם חייבת להתחיל באות גדולה ויש ללוות אותה עם מרכאות בתחילת המילה  ובסופה.

בנוסף לפעמים התוצאות שתקבלו יהיו לא רלוונטיות עבור קהל היעד שלכם ולכן יש לדגום את התוצאות שאתם לא מכירים לשורת החיפוש של גוגל ופייסבוק ולהוריד בהתאם.

 

טיפ #2: שימוש בתוצאות שקיבלתם במנהל הפרסומות של פייסבוק

אם תשתמשו בטיפ #1 התוצאה שתקבלו תהייה מצומצת יותר מבחינת כמות המידע שיודפס, לכן לאחר שתקבלו את התוצאה הרצויה, תעתיקו אותה לאקסל ותסדרו את המידע עד שהוא יראה ככה:

בהתאם לגודל הקהל שתרצו לקבל תחלקו את הרשימה הגדולה למספר קבוצות שונות.
תחילה החלוקה יכולה להתבצע באופן אקראי אבל שווה לעבור על התוצאה בשביל לא להגיע למצב שהיוזר הסופי שיראה את המודעה יהיה לא רלוונטי בכלל.
חשוב לזכור שבסוף כל תחום עניין יהיה את סימן הפסיק לצורך העתקה והדבקה חלקה לפלטפורמת הפרסום של פייסבוק.

*אם אתם יודעים 'פייתון' תוכלו לזקק את הרשימה בתוך מספר דקות.

 

לסיכום,

ל- API של פייסבוק יש שימושים רבים, אחד מהם הוא גילוי מספר רב של תחומי עניין.

בעזרת הכלי הזה אתם תוכלו לגשת ולחקור כל קהל יעד שחפץ לכם, גם אם יש לכם היכרות מעמיקה עם קהל היעד וגם אם הוא חדש עבורכם לגמרי.

בעזרת הכלי תוכלו להביא את הערך המוסף שלכם, ותהיו במקום אחר משאר האנשים שמפרסמים בפייסבוק ותגיעו ליוזרים שלא כל אחד מגיע אליהם.

אם יש לכם שאלות לגבי התהליך, או שמצאתם דרך לשפר אותה תכתבו לי בתגובות.

כתיבת תגובה