fbpx

הלקוח אומר כן, יאיי, אבל מה עכשיו?

ברגע שהלקוח אמר כן והחלטתנו שאנחנו יוצאים לדרך משותפת, מתחילה העבודה האמיתית, עכשיו צריך לספק את כל מה שדיברנו עליו בפגישות/שיחות הכנה שקדמו לסגירה.

הצעד הראשון שצריך לבצע הוא שלב האונבורדינג

שלב האונבורדינג אצלי עדיין רחוק מלהיות מושלם אבל אני כל הזמן עובד על איך לשפר אותו מפעם לפעם.

בתחילת דרכי שהייתי מקבל לקוחות חדשים, תהליך האונבורדינג היה מאוד מסורבל ולפעמים לוקח שבועות אחדים עד שהיה נגמר, ולפעמים גם לא היה נגמר כלל, מרוב אימיליים הלוך ושוב היו פרטים שנעלמים או מתפספסים לאורך הדרך וזה היה מידע שהיה צריך להשלים אותו לאחר מכן לאורך הדרך וגורם לעיכוב השגת היעדים.

במהלך ההתעסקות שלי בתחום השיווק והפרסום, אני ממשיך ללמוד באופן מתמיד, ובאחד מהימים, נתקלתי בתהליך אונבורדינג שסוכנות שיווק של אימן גאדג'י עושה.

אימן הפך את כל תהליך האונבורדינג שלו לאוטומטי לחלוטין באמצעות יצירת סדרת סרטונית בת שבעה שלבים שמעבירים את הלקוח את כל התהליך בצורה יסודית ומסודרת מאוד.

אז החלטתי שאני שם סוף לאונבורדינג הארוך והמסורבל שאני העברתי את הלקוחות שלי והתחלתי לבנות את התהליך שלי, עם התאמות אישיות בשביל להפוך את כל התהליך להרבה יותר פשוט ואטומוטי.

התהליך עדיין לא גמור ומושלם, אבל התקדמתי הרבה צעדים מהשלב הראשון שבו הייתי.

כרגע הכנתי מספר סרטונים שמתארים כמה מהשלבים בתהליך בשילוב גוגל פורם שמכיל בתוכו את כל הצעדים שהלקוח צריך לעבור בשביל לצלוח את התהליך בצורה מושלמת ומהירה.

המטרה היא להפוך את כל התהליך לכמה שיותר אוטומטי וקצר.

יש לי עוד דרך בשיפור התהליך אבל אני כבר רואה שינוי משמעותי באיכות המידע שאני מקבל מהלקוח ובזמן שלוקח ללקוח לסיים את כל התהליך – הוא התקצר משמעותית.

אני יכול להגיד שקיימות דרכים יצירתיות שם בחוץ שיכולות להקל בהרבה על העבודה השוטפת, ולא רק להקל, אלא להפוך אותה למוצלחת יותר.

חשוב להמשיך לחשוב כל הזמן איך אפשר לשפר, ואיך אפשר להפוך את הדברים לטובים יותר ולא לקבל את המציאות כמו שהיא.

הצעד השני שאני מבצע הוא שלב האסטרטגיה

זוכרים את המחקר שעשיתי לפני שהחלטתי אם לקחת אותם כלקוח או לא? כאן הוא הולך מאוד לעזור לי בבניית האסטרטגיה.

בתחילת דרכי בשלב שבו התבקשתי לבנות את האסטרטגיה לאחד מהלקוחות החדשים, הצגתי תוכנית חלקית, רדודה, ולא מקצועית.

התוכנית כללה פרטים מאוד כלליים שלא מצביעים על פעולות קונקרטיות ולא הייתה תחושה שיש מישהו מאחורי ההגה.

ככל שעבר הזמן האסטרטגיות נהיו טובות יותר ומקצועיות יותר אבל עדיין היה משהו חסר.

באסטרטגיה השיווקית האחרונה שיצרתי עשיתי דברים אחרת, עבדתי לפי סדר פעולות מתוכנן מראש שהכין אותי בצורה מדהימה לבניית התוכנית הסופית.

לא רק שזה גרם לי לבוא מוכן לשלב האסטרטגיה, אלא גם עזר לי להשלים אותה בצורה די מהירה.

אני ארחיב בפוסט אחר על איך יצרתי את האסטרטגיה, אבל האסטרטגיה כללה את הקטגוריות הבאות:

  • המטרה הכללית שלשמה התכנסנו
  • להגדיר מטרות ומדדים
  • להחליט על הפאנל
  • לקבוע את קהלי היעד האופציונאליים
  • לקבוע גאוגרפיה
  • להחליט על פלטפורמות הפרסום
  • להעלות מסרים אפשריים שינחו אותנו לאורך הדרך
  • ליצור פלאו של אימיילים
  • להסביר כל שלב בפאנל
  • ניסויים עתידיים
  • חלוקת תקציב
  • להחליט איך יהיה בנוי הקמפיין
  • איזה חומרים צריך להכין לפני שיוצאים לדרך
  • הערכות גסות לכמות הרשמות חדשות שנשיג
  • להגדיר לוחות זמנים
  • מה הפעולות שצריך לבצע וחלוקת תפקידים

כמו שאתם רואים האסטרטגיה כוללת בתוכה המון אלמנטים לכן אפרט אותם יותר לעומק בפוסט אחר.

תכתבו לי בתגובות אם אתם רוצים שאשלח לכם תבנית שאני עובד איתה לאיך האסטרטגיה צריכה להיראות.

כתיבת תגובה