מידי יום עולים בקבוצת הוואטצאפ הטופ קריאייטיבים משלל מותגים, טיפים על פלטפורמות הפרסום ומקורות השראה שיעזרו לכם להכניס יותר כסף לעסק שלכם 🔥
אסטרטגיית המודעות שאני משתמש בה למבצעי נובמבר
ללקוחות בחול כבר שבוע שעבר עלינו עם מודעות ראשונות לאוויר
בארץ, השופינג איי אל עלה לאוויר לפני כמה ימים – לטעמי – יותר מידי בלאגן, אבל עדיין היו כמה ימים חזקים וממשיכים להיות.
למה לעלות עם מודעות מוקדם ולא ביום עצמו:
1. בגלל שהאלגוריתם יודע לעשות אופטימיזציה ולהביא תוצאות אופטימליות יותר לאורך זמן.
2. לכן, אם אני אעלה מודעות באותו יום, יקח זמן לאלגוריתם ללמוד ואפספס את השעות הקריטיות.
איזה מודעות אפשר ליצור:
1. באנר רגיל של הערך המרכזי שלכם בתוספת לאלמנט של מבצעי נובמבר.
2. באנר שעבד לכם עם אלמנט של מבצעי נובמבר.
3. באנר שאין עליו כלום חוץ מכיתוב ועיצוב של מבצעי נובמבר.
4. סרטון – הוק חדש שמדבר על מבצעי נובמבר.
5. סרטון – סרטון שעבד לכם עם כיתוב בשניות הראשונות של מבצעי נובמבר.
6. קטלוג – הוספת פריים עם כיתוב של מבצעי נובמבר.
איך ההצעה צריכה להיות:
1. ברורה ככל הניתן – לא לסבך את הקהל.
2. הצעה עם מספיק ערך שיהיה שווה ללקוחות לרכוש.
3. מספיק תחרותית ביחס לאלטרנטיבות.
להקל כמה שיותר על היוזר:
1. להראות לו בכל מקום שהמבצע קיים.
2. להטמיע את ההנחה אוטומטית באתר / לינק.
בונוס:
זה זמן מעולה לחשוב איך לגרום ללקוחות לחזור ולרכוש גם אחרי מבצעי נובמבר.
לדוגמה – אימייל שנותן להם 20% לקנייה הבאה שלהם. או שבהצעה עצמה למכור סבסקריפשן שמקנה להם הנחות לקניות עתידיות.
השראה:
אספתי בשבוע האחרון מודעות של מותגים שהתחילו לעשות הנחה מוקדמת.
שעשיתי את המחקר הסתכלתי על המודעה עצמה, איזה אלמנטים נמצאים בה, מה ההצעה, מה דף הנחיתה שהם השתמשו (ומה הפאנל), והאם הם הטמיעו את הקופון אוטומטית.
לינק לכל המודעות:
https://bit.ly/BlackFridayAds2022
מודעה יצירתית שראיתי:
הם לקחו את הרעיון של ״תוכן רגיש״ (בלי קשר למלחמה) ושמו אותו כמודעה עם המסר שהם רצו להעביר.
1. זה תופס את תשומת הלב.
2. זה גורם לסקרנות.
3. וזה מיוחד.
כשהתחילה המלחמה חשבתי שזה הולך להיות החודש הגרוע ביותר ללקוחות הישראלים שלי, אבל הקהל הישראלי חזר לקנות די מהר.
לפני הבלאק פריידי חשבתי שהמצב הולך להשפיע על ההכנסות ושהישראלים לא הולכים לקנות באותה רמה של שנה שעבר.
בשני המקרים התוצאות עלו על הציפיות.
לאחרונה הוצאתי שני קייס סטאדיז על:
1. הפרסום אחרי ה-8 באוקטובר (מ-800 ש״ח ל3000 ש״ח יומי)
2. הפרסום בחודש המבצעים של נובמבר (רווח של 100 אלף ש״ח)
אני שם כאן את שני הקישורים למי שזה יכול לתרום:
1. https://youtu.be/tFJ3WlxPXn0?si=IP1SMOiiVsGLotgF
2. https://youtu.be/Bxf3YhEL-Bk?si=Rz-4qs-OeiL-4JmJ
יוטיוב הוציאה את המודעות הכי מוצלחות ב-2023 שרצו בפלטפורמה שלה
קצת השראה, קצת ניתוח מעניין של הטרנדים בפלטפורמה, וקצת הבנה מה אנשים אוהבים.
בהכי מופשט בעולם, אנשים אוהבים:
להרגיש תחושת הזדהות/חיבור,
צחוק/בידור,
למידה/עניין
הרבה מהדוגמאות הם של ברנדים גדולים עם תקציבים גדולים אבל כן אפשר לנסות לזקק מידע גם לעסקים קטנים,
כמו – שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן עוזרים לביצועים של המודעות,
שימוש במודעות שורטס ביחד עם מודעות לרוחב עוזרים לביצועים הכלליים
ושסטוריטלינג בעלייה.
שם לכם כאן כמה מהדוגמאות שאני הכי אהבתי:
קלאש אופ קלאנס: https://www.youtube.com/watch?v=SyfiPHsBw_g
דומינוז: https://www.youtube.com/shorts/0SL-52dADiw
בראביטי: https://www.youtube.com/watch?v=7y0GbnzVx5M
אפל פאיי: https://www.youtube.com/shorts/oi4rJwpLgDY
לפוסט המלא שלהם:
https://blog.youtube/culture-and-trends/2023-ads-on-youtube/
מותג שמבין את קהל היעד שלו
כל מי שיש לו כלב מכיר את התנוחה הזאת של הכלב שלו שהוא מבסוט במיטה שלו.
אישית הייתי מנסה להגדיל קצת את שני החלקים והופך את התמונה למושכת יותר.
אבל הנקודה שלי כאן היא ההיכרות עם קהל היעד – יש לנו נטייה לעשות את הטרנד הכי חם, גם אם הוא לא רלוונטי אלינו, אבל חייב לנסות לזכור את זה וליצור לפי מה שרלוונטי אלינו 🙂
מצרף כאן את כל הקריאייטיבים שאספתי בדצמבר:
https://app.foreplay.co/share/boards/J7w761iUUGyeUpOhkRqD?user=Dor%20Amsalem
יש שם כמה שממש אהבתי:
1. מודעת קריסמס סופר אותנטית עם כתב יד על לוח מחיק – אותנטיות מנצחת תמיד.
2. כמה מודעות של השוואה שעשו את זה קצת שונה ממה שראיתי עד היום.
3. וכמה מודעות רימרקטינג שממש קל לייצר עבור כל מותג שהוא.
**יש שם מודעות גם לאיקומרס וגם ל-saas
מותג שלדעתי עושה עבודה מעולה בקריאייטיבים שלו:
ספלאשי – בידה לשירותים 🙂
בשורה התחתונה, מה אפשר לקחת מהעבודה שלהם:
1. לוקחים ברצינות את נושא הקריאייטיבים לפייסבוק.
2. משתמשים ביוצרי תוכן.
3. משתמשים בכמה סוגי קריאייטיבים (מסך ירוק, השוואה, אישה/גבר, בעייה — פתרון, באנרים סטטיים, קרוסלות, ביקורות).
4. עושים גרסאות שונות לכל קריאייטיב – נראה שהתסריט נכתב במחשבה תחילה.
ניראה לי שהתעוררתי קצת מאוחר, אבל פייסבוק לא מפרסמת לי הרבה מודעות בעברית משום מה… אז אני לא סגור על ריענון הקריאייטיב אצלם – אעקוב בתקופה הקרובה ואראה את ההתנהגות בפרסום שלהם.
זה הלינק:
https://app.foreplay.co/share/boards/v0ubVqfnaiDTLO8wGKoq?user=Dor%20Amsalem
מודעת סטייל ״לפני אחרי״ – אם אתם עדיין לא מנסים את סגנון המודעה הזה, אתם חייבים להתחיל.
למה זה כלכך חזק כאן:
1. הלקוחות מזדהים מאוד עם המצב שלפני – בעייה מאוד ויזואלית
2. הלקוחות שואפים להגיע למצב של אחרי – גם ויזואלי
3. בחורה עם שיער בריא – הלקוחות רוצים להגיע למצב שיער כזה.
4. הצגת המוצר – תמיד טוב שידעו על מה מדובר.
5. משפט קצר, לעניין ומסקרן.
שימו לב לדבר אחרון – המותג מתאים את הקריאייטיב לכל הפלייסמנטים – גם סטורי וגם פיד – מעולה!
נקודה לשיפור: הכותרת של המודעה – מקום נדלני ששווה להשתמש פה + זה האלמנט השני שהעין שלנו הולכת אליו – אז מבחינתי חייב להשתמש בו